دکتر فریدونی

مجموعه سخنرانی های دکتر سید حسین فریدونی در نقد و بررسی مسیحیت

دکتر فریدونی

مجموعه سخنرانی های دکتر سید حسین فریدونی در نقد و بررسی مسیحیت

داستان حضرت یونس(ع) و حضرت عیسی(ع) در قرآن

قرآن در مورد حضرت یونس می فرماید: 

«و ذالنون اذ ذهب مغاضباً فظن ان لن نقدر علیه فنادی فی الظلمات ان لا اله الا انت سبحانک انی کنت من الظالمین فستجبنا له و نجیناه من الغم و کذلک ننجی المؤمنین»

خداوند سبحان به علامت اعجاز و بیان قدرت تامه و کامله خودش حضرت یونس را در شکم ماهی نگاه داشت (اینجا البته مدتش مشخص نشده است) یونس هم تسبیح خدا می کرد و آنجا هم زنده بود و زنده ماند و بعد هم ماهی او را به ساحل انداخت. 

و در مورد حضرت عیسی مسیح علیه السّلام ما بنا به بیان صریح قرآن کریم معتقدیم:  

  

«و ما قتلوه و ما صلبوه و لکن شبّه لهم» 

   

آمدند عیسی مسیح را بگیرند و ببرند و به صلیب بکشند اما به قدرت خدای سبحان موفق نشدند. در میان شاگردان حضرت عیسی فردی به نام یهودا اسخریوطی بود که با یهودیان[1] همکاری کرد و به حضرت عیسی خیانت کرد. خداوند سبحان هم او را به شکل حضرت عیسی درآورد و عیسی را به معراج برد و الان هم ایشان زنده هستند تا زمان ظهور حضرت مهدی علیه السّلام  بیایند و پشت سر حضرت مهدی علیه السّلام نماز بخوانند تا مسیحیان به دیدن حضرت عیسی به حضرت مهدی ایمان بیاورند. پس حضرت عیسی زنده است اما اینها می گویند نهُ او را کشتند.  

                                                                 ادامه دارد...



[1] در دنیا هر فتنه ایست زیر سر یهودی هاست. انجیل ده جا می گوید کسانی که فتوای قتل حضرت عیسی را دادند کَهَنه و دانشمندان یهود بودند. مسیحیان هم تا مدتها یهودیان را به عنوان قاتلان حضرت عیسی لعنت می کردند اما این موجودات عجیب و غریب که شیطان باید پیش آنها درس بخواند کاری کردند که پاپ ناچار شد شورایی از کاردینال های بزرگ کاتولیک تشکیل بدهد تا آنها اعلام کنند که یهودیان مطلقا در قتل عیسی مسیح دخالت نداشتند و بگویند ای مسیحیان، یهودیان برادرانتان هستند.همچنین واتیکان اعلام کرد که در هزارۀ سوم میلادی ما با دشمن سرسختی به نام اسلام مواجه هستیم. لذا باید با یهودیان بسازیم تا اسلام را از بین برویم.

نمونه های تناقضات در اناجیل(۲)

در جای دیگر در انجیل متی، باب 12، آیه 38 آمده است:

آنگاه برخی از کاتبان و فریسیان[راهبان یهودیت] در جواب او گفتند ای استاد می خواهیم از تو آیتی ببینیم.  او در جواب ایشان گفت فرقۀ شریر و زناکار آیتی می طلبند و به ایشان آیتی جز آیت یونس نبی داده نخواهد شد زیرا همچنان که یونس سه شبانه روزو در شکم ماهی ماند، پسر انسان نیز سه شبانه روز در شکم زمین خواهد بود. 

پس بنا به نقل انجیل متی عیسی مسیح در جواب مردمانی که از او آیت و نشانۀ پیغمبری می خواهند می گوید نشانه و آیتی که به شما نشان می دهم همان نشانه و آیتی ست که یونس به قومش نشان داد. یونس سه شبانه روز در شکم ماهی ماند و خداهم نگاهش داشت، من هم سه شبانه روز در شکم زمین باقی خواهم ماند.  

 

اما در باب 19 و 20 انجیل یوحنا آمده است که حضرت عیسی علیه السّلام فقط دو شبانه روز در دل خاک درنگ نموده است.

 

 آیا اینها تناقض نیستند؟

در انجیل متی، باب 37 ،آیات 37 ،38 ،39 و 40 آمده است:

آنگاه دو دزد یکی بر دست راست و دیگری بر چپش با وی مصلوب شدند و راهگذران سرهای خود را جنبانیده کفرگویان می گفتند: ای کسی که هیکل [معبد بزرگ]را خراب می کنی و در سه روز آن را می سازی خود را نجات بده و همچنین آن دو دزد نیز که با وی مصلوب بودند او را دشنام می دادند.

اما انجیل لوقا، در باب 23 ، آیات 39 تا 43 می گوید:

و یکی از آن دو خطا کار مصلوب بر وی کفر گفت که اگر تو مسیح هستی خود را و ما را برَهان اما آن دیگری جواب داده و نهیب کرد و گفت مگر تو از خدا نمی ترسی؟ زیرا تو نیز زیر همین حکمی. و اما ما به انصاف  جزای اعمال خود را یافتیم لیکن این شخص هیچ کار بی جا نکرده است. پس به عیسی گفت: ای خداوند مرا بیاد بیاور هنگامی که به ملکوت خود آیی.

هر کسی متوجه می شود که بین انجیل متی و انجیل لوقا اختلاف است. در انجیل متی آمده است که هر دو دزد به او دشنام دادند اما در انجیل لوقا آمده که فقط یکی از آن دو نفر او را دشنام داد و دیگری به دفاع از حضرت عیسی پرداخته است.

سراغ انجیل مرقس می رویم، باب 6، آیات 7 تا 10. این زمانی است که حضرت عیسی 12 نفر را می فرستد این طرف و آن طرف برای تبلیغ آیین خودش.

پس آن دوازده نفر را پیش خوانده ، شروع کرد به فرستادن ایشان جفت جفت و ایشان را بر ارواح پلید قدرت داد و ایشان را ممنوع فرمود به جز عصا هیچ چیز برندارید. توشه دان و نه پول در کمربند خود بلکه موزه ای[کفش] در پا کنید و دو قبا در بر نکنید.

اما در انجیل متی، باب 10آمده:

و چون می روید موعظه کرده گویید ملکوت آسمان نزدیک است. بیماران را شفا دهید. مبتلایان به برص را طاهر سازید، مردگان را زنده کنید. دیوها را بیرون نمائید. طلا یا مس یا نقره در کمرهای خود ذخیره مکنید و برای سفر توشه دان یا دو پیراهن یا کفش با عصا برندارید.

در انجیل مرقس می گوید عصا و کفش بردارید اما در انجیل متی می گوید کفش و عصا هم بر ندارید. کدام یک درست است؟ آیا اینها متضاد هم نیستند؟

و ازاین نمونه ها در کتاب عهد جدید که ظاهرش این است که بیانات حضرت عیسی مسیح علیه السّلام است فراوان وجود دارد.. 

                                                              ادامه دارد...

نمونه های تناقضات در انجیل(۱)

انجیل متی، باب 5 ، آیات 17 و 18 از قول حضرت عیسی مسیح این مطلب را نقل می کند:

گمان مبرید که آمده ام تا تورات یا صحف انبیاء را باطل سازم. نیامده ام تا باطل نمایم بلکه آمده ام تا تمام کنم زیرا هر آینه به شما می گویم تا آسمان و زمین زایل نشود همزه ای یا نقطه ای از تورات هرگز زایل نخواهد شد.

اما درست در همین باب در آیات 31 و 32 آمده است:

و گفته شده است[یعنی در تورات گفته شده] هر که از زن خود مفارقت جوید طلاق نامه ای بدو بدهد. لیکن من به شما می گویم هرکس به غیرعلت زنا، زن خود را از خود جدا کند باعث زنا کردن او شود. باز شنیده اید [یعنی در تورات گفته شده ] که قسم دروغ مخور بلکه قسم های خود را به خداوند وفا کن. لیکن من به شما می گویم هرگز قسم نخورید.

و اینها یعنی من گفته های تورات را نسخ می کنم.

در آیه 38 آمده:

شنیده اید که گفته شده است چشمی به چشمی و دندانی به دندانی [1] لیکن من به شما می گویم با شریر مقاومت مکنید، بلکه هر که به رخسارۀ راست تو تپانچه زند دیگری را نیز به سوی او بگردان و اگر کسی خواهد با تو دعوی کند و قبای تو را بگیرد، عبای خود را نیز بدو واگذار.

عجیب است در تورات قصاص را گفته اند اما اینجا عیسی مسیح می گوید گذشت کن. خوب اگر اسم این کار نسخ تورات نیست پس چیست؟

آیه 43، همین باب:

شنیده اید که گفته شده است (در تورات)، همسایۀ خود را محبت نما، و با دشمن خود عداوت کن. اما من به شما می گویم که دشمنان خود را محبت نمایید.  

                                                                                  ادامه دارد...



[1] این عین این آیۀ قرآن است: [و العین بالعین ...و السّن بالسّن و الجروح قصاص ]