دکتر فریدونی

مجموعه سخنرانی های دکتر سید حسین فریدونی در نقد و بررسی مسیحیت

دکتر فریدونی

مجموعه سخنرانی های دکتر سید حسین فریدونی در نقد و بررسی مسیحیت

مسائل اساسی آیین مسیحیت از دیدگاه کتاب تاریخ اصلاحات کلیسا

کتاب دیگری ست به نام تاریخ اصلاحات کلیسا، نویسندۀ کتاب دکتر جان اِلدِ ر است. کتاب بسیاری مهمی ست که یکی از بحث های مهم آن دربارۀ مارتین لوتر بنیان گذار پروتستانیزم است.

در این کتاب آمده :

واجباتی که در دین عیسی مسیح است، کدام است؟ اصول آئین عیسی مسیح کدام است؟

1.     عشاء ربّانی

 عشاء ربّانی یعنی آن آخرین شبی که عیسی مسیح شاگردان خود را دور خود جمع کرد و به آنها سخن هایی را گفت. مسیحیان عالم آن شب آخر زندگانی عیسی مسیح را به عنوان عشاء ربّانی تعظیم و بزرگداشت می کنند. آن وقت حتی بسیاری از مسیحیانی که در طول سال کلیسا نمی روند، آن شب را به کلیسا می روند. و چرا می روند را بعد عرض خواهم کرد چون دلیل آن بحث اعتقادشان نیست چیز دیگری ست که عرض خواهیم کرد.   

2.     تعمید

تعمید یعنی ورود یک انسان به طور رسمی در آئین مسیحیت که این یا بوسیلۀ رفتن در داخل آب سه نوبت یا بوسیلۀ ریخته شدن آب بر سر کسی که می خواهد تعمید شود، انجام می گیرد که با یک سری اوراد و اذکار خاصی همراه است.

3.     اعتراف گناه نزد کشیش

4.     تأیید

یعنی دست گذاردن یک نفر واعظ یا کشیش برشخص. این رسمی ست که به موجب آن یک فرد مسیحی از کلیۀ امتیازات عضویت در کلیسا برخوردار می شود.

5.     ازدواج

البته در این مورد بین میسحیان عالم اختلاف است. در میان کاتولیک ها این مطلب نیست. پروتستانها عمدتاً کلمۀ ازدواج را بر زبان جاری می کنند.

6.     آخرین تدهین

تدهین یعنی عطر آلود کردن. یعنی چشمها و گوشها و بینی و دهان و دست و پای شخصی که محتضر است را با مایعی خوش بو که به آب آغشته شده است به اصطلاح  مماس می کنند.

اینها مسائل اساسی مسیحیت است بنا به نظر دکتر الدر.  

                                                                       ادامه دارد...

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد